Wpływ centrów handlowych na nasze życie

Dzisiejszy świat w znacznie większym stopniu nastawiany jest na, konsumpcjonalizm, ponieważ wszystkie centra handlowe i właśnie sklepy, które powstają w zasadzie na każdym kroku nastawiony jest na nas jako na klientów, choć nie zawsze zdajemy sobie sprawę jak wiele pracy i zachodu konieczne jest abyśmy my klienci wyrabiali sobie opinię o produktach czy artykułach, które w tych miejscach możemy znaleźć. Marketing i reklama jest w zasadzie wszechobecna na każdym kroku jesteśmy zalewani propozycjami, przecenami i obniżkami, które służą właśnie zachęceniu nas klientów do życia w ciągłej konsumpcji, choć nie do końca zastanawiamy się czy dane produkty są nam potrzebne. Idąc na zakupy do wielkich centrów handlowych właśnie poprzez reklamę, którą niejako jesteśmy mamieni wybieramy produkty, których nie chcieliśmy kupować, a kiedy na horyzoncie pojawiają się zachęcające nas bilbordy mówiące o obniżkach czy wyprzedażach bardzo dziwna prawidłowość zaczyna funkcjonować w naszym umyśle, zastanawiamy się czy faktycznie akurat tego produktu nam nie potrzeba.

Niestety doba kryzysu i galopujących cen sprawia, że bardzo często zaczynamy żyć ponad stan wydajemy więcej niż jesteśmy w stanie zarobić, co niestety doprowadza nas do życia na ciągłych i nieustających kredytach i pożyczkach. Niestety reklama ma także bardzo negatywny oddźwięk na nasze życie często nie kierujemy się zdrowym rozsądkiem a właśnie obrazami produktów, które poprzez obecność reklamy wydają nam się bardziej znajome a przez co bardziej wartościowe niż te rzeczy, których nie mieliśmy okazji reklamy widzieć, co bardzo często mija się z prawdą. Wielkie centra handlowe wiele wysiłku i pracy wkładają właśnie w przekonanie opinii publicznej na każdym kroku wręczane nam są ulotki, które mówią nam o tym, że ten sklep właśnie spełnia nasze wszystkie wymagania, że produkty w nim oferowane są zupełnie inne a ceny są przystępne dla każdej z grup społecznych i klas, jakie niestety zaczynają z coraz większą siłą funkcjonować w naszym społeczeństwie, dlatego udając się na zakupy warto czasami się zastanowić czy te wszystkie produkty, które lądują w naszym koszyku naprawdę są nam potrzebne czy tylko po raz kolejny daliśmy się omamić wszechogarniającej reklamie mamiącej nasze zmysły i zdrowy rozsądek, który powinien być naszym wyznacznikiem zarówno wiedzy jak i pozycji przez nas zajmowanej w społeczeństwie.

 

Dodaj komentarz